Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență on-line. Prin utilizarea site-ului nostru, sunteți de acord să utilizăm cookie-uri, în conformitate cu politica noastră de cookie.

 


Natura Ecopharm SRL

Piata Montreal nr 10
Galeriiile WTC, sector 1 Bucuresti
Romania


Din 1921

Weleda – o companie inspirată de antropozofie

Totul a început cu un spital și un laborator farmaceutic – fondate de un doctor olandez, un filozof austriac și un chimist farmacist din München. Iar astăzi vorbim de cel mai mare producător mondial de cosmetice și farmaceutice holistice, naturale și organice pentru terapia antropozofică. Motto-ul nostru ‘în armonie cu omul și natura’ nu e doar o vorbă goală – este o viziune originală pe care am urmărit-o încă de la înființarea companiei.

Pharmaceutical laboratory of Oskar Schmiedel - Arlesheim, Switzerland

Cum a inceput

Pe la 1920 trei pionieri intelectuali și spirituali și-au unit forțele pentru a da o formă specifică noilor idei disparate din activitatea didactică și de cercetare antropozofică.  În 1921 doctorul Ita Wegman (1876-1943) a deschis Institutul Clinic și Terapeutic din Arlesheim, în Elveția, un spital ce folosea medicamente antropozofice pentru pacienții săi.

 

 

Chimistul de origine vieneză Oskar Schmiedel (1887-1959) colaborase deja cu doctorul Wegman și cu Rudolf Steiner (1861-1925) din vremea în care studia chimia la Universitatea din München, și lucrase cu doctorul Wegman la prepararea primului medicament anti-cancer pe bază de vâsc, ce se mai folosește și astăzi.  

Primele produse ale unei idei revoluționare

1920 - 1923

Acești trei pionieri au dezvoltat primele produse farmaceutice utilizând un concept ce încorporează și astăzi filozofia de produs a Weleda, și anume că medicina trebuie să stimuleze corpul să-și regăsească propriile forțe vindecătoare. Această idee revoluționară a anticipat ceea ce cercetările medicale au demonstrat între timp: vindecarea poate fi realizată cu ajutorul produselor farmaceutice holistice ce stimulează trupul să se vindece singur. În 1920, Steiner și Wegman au fondat Futurum AG în Arlesheim, Elveția și Der Kommende Tag AG în Stuttgart, Germania – o companie cu răspundere limitată pentru dezvoltarea valorilor economice și spirituale. Ambele companii aveau laboratoare chimice și farmaceutice conduse de chimiști, doctori și farmaciști. Țelul companiilor a fost de a asigura resursele financiare pentru Școala Waldorf, cunoscută și ca Școala Steiner din Stuttgart și Universitatea pentru Știința Spiritului din Dornach, Elveția în spațiile Goetheanum – dramaticul centru arhitectural al lumii pentru mișcarea antropozofică și în același timp centrul Societății de Antropozofie Generală.

Un bărbat cu viziune

Fondatorul spiritual și filosofic al Weleda

Rudolf Steiner

A pus teoria în practică

O femeie cu mintea limpede și cu viziune de reformare a domeniului tratamentului medical

Ita Wegmann

Director al Weleda timp de 35 ani

Inițiatorul ideii de a fabrica produse farmaceutice și cosmetice antroposofice.

Oskar Schmiedel

O metodă de cercetare globală

Printre alte domenii, a influențat educația, arhitectura, arta și medicina.

Antroposofia

Din 1921

În 1921 Futurum AG a preluat laboratorul de studii clinice de la Goetheanum, condus de doctorul Oskar Schmiedel, și l-a unit cu laboratorul de producție, condus de farmacistul  Ernst Heim. În luna august a aceluiași an compania s-a mutat într-un nou sediu în Arlesheim și astfel a început istoria contemporană a companiei Weleda. Din acel moment, focusul principal a fost pe producția de produse farmaceutice și cosmetice naturale cu o concepție holistică asupra oamenilor, societății și naturii.  Într-un an gama Weleda a reușit să totalizeze 120 de produse diferite și cele două companii au fuzionat din motive financiare sub denumirea Laboratoarele Internaționale și Institutul Terapeutic Clinic Arlesheim.

 

Introducere despre numele 'Weleda'

Weleda employees in Saint Louis, France

1924 - 1933

Deja în 1924 exista o cerere globală crescândă pentru produse medicinale și cosmetice naturale, acesta fiind motivul înființării mai multor subsidiare Weleda. Prima a fost înființată în Franța, apoi în 1925 au urmat Olanda și Marea Britanie, în anul următor Austria, iar Cehoslovacia și SUA s-au alăturat familiei în 1931.

 

În 1928 a fost stabilit numele companiei Weleda, adaptat după numele vindecătorului și profetului german Veleda. Rudolf Steiner a creat personal logo-ul, pe care-l folosim și astăzi. E vorba de un toiag stilizat și de șarpele lui Esculap, legate în mod simbolic și mitologic de conceptul de vindecare. În jurul toiagului sunt stilizate două simboluri, unul care primește și unul care dăruiește, semnificând concepția medicală și socială a companiei.

 

Dezvoltarea de produse clasice

First Welda products (Everon)

La finalul deceniului Weleda număra 12 angajați la sediul companiei din Schwäbisch Gmünd. În primul deceniu au fost dezvoltate produse clasice, căutate și astăzi de clienții Weleda. În catalogul actual și pe site-ul nostru web puteți găsi Uleiul de păr cu rozmarin (1922), Compusul de calciu (1924), Elixirul de mesteacăn (1924) Uleiul de masaj cu arnica(1926), Skin Food, Crema nutritivă pentru piele (1927) și Laptele de baie cu pin (1927).

 

Începând cu anul 1923, Weleda și-a ținut la curent clienții cu ajutorul publicației periodice Weleda Nachrichten – Weleda Magazine de astăzi. Cenzurată în timpul războiului, publicația are astăzi o jumătate de milion de cititori.

1933 - 1976

 

Companie elvețiană, Weleda a supraviețuit celui de-al Doilea Război Mondial aproape nevătămată. Gama de produse a fost extinsă în anii ’50 și ’60 în perioada de înflorire a economiei europene. Au apărut noi produse clasice cum ar fi Ceaiul pentru alăptat (1950), Elixirul de cătină (1955), Loțiunea tonică pentru față (1959), Crema de ras (1960), Laptele de baie cu lavandă (1961), Balsamul pentru picioare (1962), și Șamponul cu castan (1966). Odată cu lansarea Uleiului pentru bebeluși cu calendula în 1960, s-au pus bazele pentru gama de succes a produselor de îngrijire pentru bebeluși și copii,  pe bază de calendula cultivată biodinamic.

Weleda peste tot în lume

Old Weleda site in Schwäbisch Gmünd, Germany

În 1952, Weleda Franța s-a extins cu un nou centru de producție în St. Louis, Alsacia. Au fost deschise noi subsidiare internaționaleîn Italia (1953), Noua Zeelandă (1955), Suedia (1956), Brazilia (1959) și Argentina (1965).

Un moment important l-a constituit în 1976 contribuția angajaților Weleda la monografiile Farmacopeei Homeopatice Germane. De atunci, Weleda e responsabilă pentru furnizarea informațiilor pentru aproape toate remediile de pe listă ce au parte de tratament mineral, termic sau ritmic.

 

1977 - 2004

 

În 1992, Weleda era prezentă în 30 de țări cu o gamă extinsă de peste 10.000 de produse. Oamenii deveneau tot mai conștienți de importanța mediului și cererea pentru cosmeticele naturale creștea, ceea ce a dus la revizuirea vechilor rețete de produse și înlocuirea lor cu unele noi.

Au fost fondate noi subsidiare internaționale în anii ’90 și 2000: Weleda Chile în 1992, Weleda Peru în 1993, Weleda Japonia în 1999, Weleda Slovacia în 2000 și Weleda Finlanda în 2004.

 

Încă un pionier

Facilities at Weleda

2006 - astăzi

În 2006, Weleda Franța a deschis Espace Weleda, o oază de relaxare cu spa-uri exclusiviste de tratament și magazine de profil.

În 2007, Weleda și alți producători de cosmetice naturale au creat inițiativa non-profit NaTrue, care definește principii internaționale clare pentru folosirea termenului ‘cosmetice naturale’ și asigură transparența pentru consumator prin oferirea certificării NaTrue.

În 2011, Weleda a sărbătorit 90 ani de creștere și de dezvoltare durabilă. Suntem acum unul dintre cei mai cunoscuți furnizori de medicamente antropozofice și principalul furnizor de cosmetice naturale. Astăzi Weleda numără aproximativ 2.000 de angajați cu normă întreagă, dintre care 70% sunt femei. În plus, Weleda cooperează cu numeroase alte companii și diverși parteneri în domenii precum cercetare, retail și recoltare de materii prime.   

Făcând istorie cu patrimoniul în minte

De-a lungul vremii, Weleda a continuat să se dezvolte cu ajutorul și colaborarea persoanelor implicate din întreaga lume. Prin înființarea de noi companii naționale, a apărut un mod diferit de globalizare  - compania operează astăzi în multe țări, mulțumită pacienților, doctorilor și farmaciștilor care au dat un nou impuls strategiei de dezvoltare solicitând medicamente și cosmetice naturale antropozofice. Weleda a fost mereu statornică sieși, fondatorilor și valorilor ei. Ca brand global, și la nivel social, economic și al mediului, Weleda a operat ghidându-se după aceleași principii ca în 1921, când a deschis prima dată porțile vindecării și îngrijirii corporale.

Mai multe subiecte interesante

O poveste de succes bazată pe principii solide

De când s-a înființat, Weleda a urmat principiile sale fondatoare. Produsele noastre sunt destinate să sprijine oamenii în dezvoltarea lor personală, restabilirea sănătății, bunăstarea fizică și o viață echilibrată.

Cine suntem

Frumusețe prin echilibru între corp, minte și suflet

Promisiunea noastră este de a vă aduce inspirație și energie la nivel mental, emoțional și spiritual. În același timp, vă sprijinim în demersul vostru de a vă descoperi pe sine și de a vă genera propriile resurse de vitalitate.

Frumusețe naturală

Un sistem de medicină integrativă

În cadrul Weleda, noi lucrăm având o abordare holistică în terapia medicală. Ne-am orientat cunoașterea și practica având ca bază principiile medicinei antroposofice, înființată de filosoful Rudolf Steiner și de medicul Ita Wegmann.

Sănătate holistică

Respectăm cele 3 principii ale dezvoltării durabile

Facem tot ce ne stă în putință pentru dezvoltarea unui ambient propice tuturor, prin dezvoltarea unui sistem economic fundamentat pe criterii etice, orientat către generarea de valoare adăugată și mai puțin spre devalorizare.

Sustenabilitate