Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență on-line. Prin utilizarea site-ului nostru, sunteți de acord să utilizăm cookie-uri, în conformitate cu politica noastră de cookie.

 


Natura Ecopharm SRL

Piata Montreal nr 10
Galeriiile WTC, sector 1 Bucuresti
Romania


Masajul sportiv

Masajul sportiv nu este doar pentru atleții de performanță. Iată câteva sfaturi care vă pot ajuta să vă mențineți mușchii într-o stare foarte bună.

Indiferent de sportul sau exercițiile fizice pe care le practicați, corpul vostru va fi foarte solicitat. Mușchii care au fost solicitați la maximum devin mai puternici, dar este un proces cu două sensuri. Odihna, nutritia bună și recuperarea rapidă după accidentări sunt toate importante. Și vă puteți păstra muschii în formă bună de funcționare prin masaj regulat folosind uleiuri de încălzire, atât înainte, cât și după sesiunile de antrenament. Încercați aceste tehnici de masaj, înainte și după alergare, mers cu bicicleta sau zilele de drumeții pe dealuri. 

Înainte de exerciții

Pregătiți-vă mușchii

Masajul înainte de exercițiile sprtive ar trebui realizat folosind mișcări energice, rapide, care să stimuleze musculatura. Acesta pune sângele în mișcare și pregătește mușchii pentru efectuarea exercițiilor fizice, reducând în același timp riscul de accidentare.

Pasul 1

Se pune piciorul drept pe un scaun și se masează cu ulei cu Arnică, folosind mișcări circulare și pornind cu fesele și partea inferioară a spatelui. Continuați cu coapsele, în jos, către partea inferioară a piciorului și până la gleznă. Folosiți ambele mâini pentru a freca piciorul vioi în cercuri, alternând direcția după cum doriți.

Pasul 2

Reveniți la partea inferioară a spatelui și folosiți-vă mâna dreaptă pentru a masa ușor partea inferioară a spatelui și fesele, ca și cum ați frământa aluatul. Continuați de-a lungul părții de sus a coapsei, în jurul tibiei și în jos, spre gleznă. Se repetă mișcarea de frământat cu mâna stângă, de la coapsa interioară către partea din spate a coapsei, peste călcâi și în jos, la tendonul lui Ahile.

Pasul 3

Strângeți mâinile și atingeți ușor fesele, continuând pe coapsă și gambă, până deasupra gleznei.

Acum, repetați întreaga procedură pe piciorul stâng.

Va dura câteva minute pentru a finaliza fiecare picior, dar timpul investit este bine meritat pentru pregătirea suplimentară a corpului. Puteți face acest masaj pregătitor cu puțin timp înainte de antrenament, dar asigurați-vă că o faceți chiar înainte de a pleca, pentru a nu fi nevoie să stimulați mușchii din nou. Dacă alergați pe jos sau cu bicicleta, amintiți-vă de masajul la umeri și brațe, folosind aceeași tehnică și mișcările pe care le-ați folosit pentru picioare.

Aveți grijă! Mușchii lucrați intens pot deveni foarte sensibili la durere, după activitatea sportivă. Păstrați un nivel de presiune ușoară în timpul masajului pentru a nu provoca dureri suplimentare.

Uleiul de masaj care încălzește mușchii, pe bază de extract de arnica

După exerciții

Repausul după antrenament

După exerciții, muschii au nevoie de mișcări ușor lente pentru a elibera tensiunea și a stimula circulația sângelui. Puteți face acest lucru imediat după antrenament sau după duș, atunci când mușchii sunt încă încălziți și încep să se relaxeze. Apoi, aveți posibilitatea să stați și să vă eliberați de întreaga tensiune acumulată.

Pasul 1

Începeți masajul din nou, dar de data aceasta de la gleznă, deplasându-vă cu mișcările în sus, peste tibie sau gambă, către coapsă, fese și partea inferioară a spatelui.

Pasul 2

Acum, se frământă ușor mușchii începând chiar de deasupra gleznei, continuând încet până la partea inferioară a spatelui.

Pasul 3

Pentru ca mușchii să se relaxeze complet după antrenament, repetați masajul pentru ultima dată, începând de la gleznă, dar folosind mai puțină presiune. Este aproape o mișcare bruscă prin care terminați procedura de masaj  - o formă de a mulțumi corpului tău pentru eforturile pe care le-a făcut pentru tine.

În sfârșit, relaxare

După antrenament, nu uitați să repetați masajul pe umeri și brațe, după ce ați terminat cu partea superioara a corpului. În cele din urmă, așezați-vă pe spate pe o saltea sau altă suprafață moale, cu mâinile împreunate deasupra stomacului. Inspirați și expirați de mai multe ori, simțindu-vă mâinile ridicându-se și apoi coborând. Acest lucru ajută la circulația sanguină inferioară și sprijină regenerarea musculară.

Vă rugăm să rețineți: sfaturile date aici nu sunt destinate să înlocuiască un tratament cu masaj medical efectuat de către terapeuți calificați, în caz de vătămare sau probleme medicale. Ar trebui să verificați întotdeauna cu un medic în prealabil, dacă aveți orice accident sau boală pre-existente, înainte de a începe orice tip de masaj, chiar și ca parte din propriul regim de întreținere corporală.

Află mai mult

Activitatea fizică este benefică - nu există argumente împotrivă

Oricum v-ați simți în cursul zilei, practicarea exercițiilor fizice vă vor aduce bună dispoziție, iar în cele din urmă veți avea sentimentul că viața este într-adevăr frumoasă și merită trăită.

Drumețiile vă fac mai fericiți

Respiră, concentrează-te, acționează!

Poate este cel mai simplu exercițiu fizic de care vă puteți bucura - ieșiti afară și alergați. Începeți ușor cu o încălzire, crescând apoi gradual intensitatea. Iată 6 sfaturi pentru a vă bucura și mai mult de alergare.

Ne place să alergăm

Două roți, fără motor

Chiar și pentru persoanele din mediul urban, călătoria cu bicicleta este o opțiune realistă. Dacă vreți să aveți inima și plămânii sănătoși, alegeți varianta de a călători cu bicicleta, însă într-un ritm mai lent decât ați fost obișnuiți de regulă în mediul urban.

Urcă în șa