Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență on-line. Prin utilizarea site-ului nostru, sunteți de acord să utilizăm cookie-uri, în conformitate cu politica noastră de cookie.

 


Natura Ecopharm SRL

Piata Montreal nr 10
Galeriiile WTC, sector 1 Bucuresti
Romania


Drumețiile te fac mai fericit

Deconectează-te și lasă lucrurile să se întâmple

Deconectează-te și lasă lucrurile să se întâmple

Drumețiile se află în topul activităților care aduc o îmbunătățire a stării generale a organismului, iar dacă ați luat parte vreodată la un program dedicat de antrenament, sunteți familiari cu acest sentiment de optimizare a sinelui. Cercetările medicale confirmă faptul că are efect și asupra depresiei, putând avea beneficii și în cazul efortului intens în aer liber. (Puteți citi mai multe despre studiile de specialitate aici). Exercițiile fizice au o și componentă socială – camaraderia, parteneriatul, grupurile din jurul nostru – toate acestea aduc ceva bun și ne completează viața, care uneori ne lipsește de astfel de împrejurări și situații sociale.

Mersul pe jos, drumețiile montane, cățărările – despre orice ar fi vorba, activitățile ce presupun exercițiile fizice în aer liber aduc importante beneficii organismului. Timpul petrecut în natură este potrivit pentru a admira natura cu tot ceea ce are ea mai frumos. Deconenctându-ne de la calculatoare și alte echipamente tehnice, ne deschidem simțurile și către alți stimuli, percepem imagini și sunete noi, admirăm natura sălbatică, ne bucurăm de senzația de ploaie direct pe piele, admirăm cerul și ne bucurăm de sentimentul de împlinire atunci când ne-am îndeplinit un obiectiv.

Oferiți creierului vostru pauza necesară

Nu subestimați efectele pozitive asupra sănătății, pe care le pot aduce momentele pe care le petreceți departe de rutina zilnică. Unii oameni consideră că își rezolvă multe probleme atunci când merg pe jos, ori se simt mai pregătiți să revină la continuarea unor activități ce până acum ceva vreme păreau imposibil de realizat. Nu este în sine un act conștient – este pur și simplu o modalitate ce permite creierului să se odihnească, să analizeze opțiunile, să proceseze informațiile și să ofere soluțiile necesare.

Dacă aveți în plan să ieșiți în natură pentru drumeții, iată 4 recomandări pentru a vă asigura că experiența voastră este 100% pozitivă.

1. Împărtășiți experiența cu cineva

Mersul pe jos alături de un prieten sau un mic grup aduce un plus de confort și siguranță – alți oameni împărtășesc atât planificarea traseului, cât și luarea deciziilor privind locul unde se va amplasa tabăra peste noapte. Peisajele frumoase sunt amplificate atunci când aveți lângă voi o persoană căreia să i le arătați, fiind totodată un factor de siguranță – cineva este aproape dacă aveți nevoie de ajutor. După drumeții, sau poate săptămâni și chiar ani mai târziu, este cineva cu care să puteți împărtăși amintirile, provocările și reușitele.

2. Planificați în siguranță

Asigurați-vă că aveți cu voi lucrurile esențiale de care puteți avea nevoie în situații limită – o trusă de prim ajutor, apă, batoane energizante și îmbrăcăminte de protecție în situații de ploi abundente. Înainte de a pleca la drum, spuneți cuiva apropiat unde aveți de gând să mergeți și când planificați să va întoarceți – în acest fel, dacă se întâmplă ceva, ei își pot da seama destul de repede de acest lucru. Verificați prognoza meteo și fiți pregătiți să va schimbați planul și chiar să îl anulați dacă aveți parte de vreme rea – poate puteți găsi un traseu cu un nivel de dificultate mai redus, care vă poate oferi la fel de multă plăcere. Și nu în cele din urmă, plecați devreme la drum, pentru a vă bucura din plin de drum, fără să fiți în grabă că trebuie să vă întoarceți înapoi.

3. Respectați natura

Dacă sunteți pe un traseu marcat, rămâneți pe acesta. Este cea mai bună modalitate de a reduce efectele neplăcute ale drumețiilor, asigurându-vă că plantele fragile, păsările și insectele ce trăiesc la nivelul solului nu sunt zdrobite. Atunci când faceți focul, asigurați-vă că înainte de a pleca, acesta este complet stins cu apă și pământ deasupra – iar atunci când vremea este excesiv de uscată, nu faceți focul deloc. Focurile intense sunt cel mai devastator mod de a distruge viața în natură, iar multe dintre ele sunt cauzate de oamenii neglijenți. Bineînțeles, luați-va și gunoiul înapoi acasă – nimeni nu vrea să vadă în natură gunoaie. Iar orice deșeuri alimentare ar trebui îngropate într-un loc ferit de trecătorii de pe traseele majore.

4. Bucurați-vă din plin

Mersul de jos este o bucurie în sine, dar există și alte lucruri de care vă puteți bucura la drum lung – o ciocolată, o ceașcă de cafea, poate chiar și puțin whisky atunci când ați ajuns în vârf de munte, de unde puteți admira priveliștea – totul în sine contribuie la sentimentul de satisfacție și bucurie. La sfârșitul unei astfel de zile, este foarte bine să vă bucurați folosind și Uleiul de Maaj cu Arnică de la Weleda, care vă ajută să simțiți cum organismul se relaxează după efortul intens.

Sunt atât de multe de spus despre drumeții, însă acestea sunt cele mai importante lucruri de care să țineți cont. Descoperiți beneficiile mișcării fizice în aer liber și veți simți din plin beneficiile. Nu e vorba decât de optimizarea organismului și de a trăi în comuniune cu natura – de aceea va veți simți atât de bine în final.

Uleiul de masaj care încălzește mușchii, pe bază de extract de arnica

Află mai mult

Respiră, concentrează-te, acționează!

Poate este cel mai simplu exercițiu fizic de care vă puteți bucura - ieșiti afară și alergați. Începeți ușor cu o încălzire, crescând apoi gradual intensitatea. Iată 6 sfaturi pentru a vă bucura și mai mult de alergare.

Ne place să alergăm

Două roți, fără motor

Chiar și pentru persoanele din mediul urban, călătoria cu bicicleta este o opțiune realistă. Dacă vreți să aveți inima și plămânii sănătoși, alegeți varianta de a călători cu bicicleta, însă într-un ritm mai lent decât ați fost obișnuiți de regulă în mediul urban.

Urcă în șa

Înainte de antrenament - pregătiți-vă mușchii

Masajul sportiv nu este numai pentru atleții de performanță. Iată câteva idei pentru a vă menține mușchii într-o stare foarte bună.

Arătați-vă pasiunea pentru exerciții fizice