Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență on-line. Prin utilizarea site-ului nostru, sunteți de acord să utilizăm cookie-uri, în conformitate cu politica noastră de cookie.

 


Natura Ecopharm SRL

Piata Montreal nr 10
Galeriiile WTC, sector 1 Bucuresti
Romania


Iubesc să alerg

Mintea ta beneficiază la fel de mult ca și corpul de pe urma exercițiilor fizice – atleții vorbesc adeseori despre starea de meditație în care intra atunci când se concentrează la o singură activitate într-un moment important. Este așa-numita  ‘zonă’ despre care vorbesc medaliatți cu aur, dar care practic este accesibilă oricui.

Fii activ, menține-te sănătos

Persoanele active se bucură de inimi sănătoase, mușchi puternici, își păstreaz greutatea ideală cu ușurință și au tendința de a rezista mai ușor bolilor respiratorii sau diabetului. Oamenii care suferaă de cancer spun că practicarea sportului este esențială în menținerea sănătății lor fragile, iar cei care au suferit un atac cerebral, infarct sau alte răni serioase, știu că mișcarea fizică este esențială pentru recuperare.

Însă este nevoie de moderație în felul în care îți planifici exercițiile fizice – nu te ajută cu nimic să visezi că într-o singură sesiune de alergare poâi ajunge de pe canapeaua din sufragerie direct la un maraton – însă o creștere graduală a intensității și a duratei, în fiecare zi, pot oferi energia și puterea necesară, chiar și pentru cei care nu au mai încercat până acum.

Născut pentru alergare – păstrează-te în formă

Dacă alergarea este exercițiul care îi atrage pe cei mai mulți dintre voi, iată câteva ponturi de la diferiți experti, care vă pot ajuta să evitați accidentările și să obțineți cele mai bune rezultate.

Luați-vă pantofi sport de bună calitate

Pantofii sport de bună calitate nu înseamnă neapărat saă aibă o marcă consacrată, însă aceștia vor fi cu siguranță mai scumpi. Sunt de fapt o investiție pe care merită să o faceți, pentru că vă protejează nu  numai genunchii, ci și gleznele, șoldurile și spatele de suprasolicitare. Informați-vă de la magazinele specializate – și veți observa diferențele celor buni față de cei nepotriviți pe măsură ce încercați mai multe perechi.

 

Ascultați ce vă spun – chiar pantofii sunt probabil alergatorii cei mai buni. Trebuie să găsiți pantofii sport care sunt potriviti pentru biomecanica voastră, iar atunci când îi găsiți, notați-vă când i-ați cumpărat. Ar trebui să îi înlocuiți cu o nouă pereche la fiecare 800 de km.

Faceți mișcare cât mai lejer

Alergarea este o activitate minunată pentru minimaliști – puteți purta pantaloni scurți de modă veche și o vestă simplă, sau pantaloni de trening și un tricou în stil rock din anii 1970.  Cui îi pasă? Important este să vă simțiți confortabil. Tot ceea ce ar trebui să aveți cu voi este o sticlă de apă (chiar și la o mică alergare este nevoie să vă hidratați). Puteți purta sticla în jurul șoldului, folosind un brâu special conceput, care se poate găsi în magazinele de specialitate. Dacă aveti planuri mari, poate vreți să folosiți și un ceas cu cronometru. Cam asta ar fi – ieșiți afară și alergați!

Tineti un jurnal

Poate veti incepe cu pasi mici, insa un jurnal al alergarilor este un factor motivator puternic. Cat de mult ati alergat si cat de des ati iesit la miscare in primele voastre luni? Si acum iata ce puteti face! Faceti insemnari ale zilelor cand se pot face alergari in grup sau pentru participari la diferite curse unde doriti sa participati, pentru ca apoi sa va organizati un program de pregatire care sa va ajute sa va imbunatatiti conditia fizica. Nu trebuie sa va considerati invingatori de la inceput, insa dorinta de a avea un obiectiv este cea mai buna modalitate de a va depasi limitele.

Uleiul de masaj care încălzește mușchii, pe bază de extract de arnica

Faceti progrese treptat si faceti pauze pentru odihna

Pentru a va dezvolta puterea, fiti realisti – o crestere de aprox. 10% in numarul de kilometri parcursi este de altfel recomandata de majoritatea specialistilor. Daca acest ritm de crestere este nepotrivit pentru voi, sunteti liberi sa va fixati propriul ritm, care vi se potriveste. Atletii de performanta cunosc importanta odihnei in programul de antrenament – o zi pauza permite muschilor sa se refaca si chiar sa induca un plus de energie atunci cand reveniti la programul de antrenament.

Ascultati-va corpul

Corpul va va spune intotdeauna atunci cand ati facut suficiente exercitii – accidentarile incep de regula cu semne de incordare, iar daca nu le luati in serios, vor avea consecinte mai tarziu, generand consecinte neplacute in alte privinte. Daca sunteti nevoiti sa luati o pauza de la antrenament, compensate prin alte activitati alternative cu impact scazut, cum ar fi inotul sau ciclismul in sala, pe bicicleta stationara. In acest fel, puteti sa va mentineti musculature tonifiata, evitand totodata accidentarile.

Bucurați-vă de strălucirea ulterioară

Practicarea exercițiilor fizice vă face să vă simțiți mai bine și ar trebui să vă bucurați de toate consecințele pozitive. După o sesiune de alergare, sistemul vostru interior este inundat de energie pozitivă, simțind în același timp și nevoia de odihnă. După un duș de împrospătare vă puteți relaxa cu un masaj cu Uleiul de Masaj cu Arnică, iar ulterior chiar să vă bucurați savurând o mâncare bună și o băutură pe măsură. Până la urmă, acesta este momentul vostru de relaxare pe care vi l-ați câștigat!

Află mai mult

Înainte de antrenament - pregătiți-vă mușchii

Masajul sportiv nu este numai pentru atleții de performanță. Iată câteva idei pentru a vă menține mușchii într-o stare foarte bună.

Arătați-vă pasiunea pentru exerciții fizice

Activitatea fizică este benefică - nu există argumente împotrivă

Oricum v-ați simți în cursul zilei, practicarea exercițiilor fizice vă vor aduce bună dispoziție, iar în cele din urmă veți avea sentimentul că viața este într-adevăr frumoasă și merită trăită.

Drumețiile vă fac mai fericiți

Două roți, fără motor

Chiar și pentru persoanele din mediul urban, călătoria cu bicicleta este o opțiune realistă. Dacă vreți să aveți inima și plămânii sănătoși, alegeți varianta de a călători cu bicicleta, însă într-un ritm mai lent decât ați fost obișnuiți de regulă în mediul urban.

Urcă în șa